Saturday, August 20, 2005

Circle of Friends 人の輪



Photo by Masahiro Masuno

Since I started receiving deeksha, circle of people have expanded tremendously. Kind and caring yet respectful and not co-dependent one. When I was stupidly trying to keep up with the 'standard' of the world, I could not find friends that I can talk about God or soul that are so important for me. As soon as I accepted myself just as I am and realized that I can only live as myself even though that does not agree with the successful model of the world, I got to know many friends that I was looking for. What a Grace!

I might get to know even more people like that in the 21 day course. Friends that are looking for their own way of life instead of trying to follow someone else's expectations or many different 'should's.

I was a bit concerned at first if I can keep the silence for such a long while. But after the preparation course in July, I realized it was nothing to worry about. Not only is the silence necessary to focus on our own inner thought and feelings, it might also be a great way to share the process of each other's inner experience--by respecting and supporting to focus, which is more eloquent than millions of words. Can't wait to be there!


ディクシャを受けるようになってから、人の輪がどんどん広がっている気がします。それも、優しくて嬉しい人の輪。一生懸命に、世間の物差しに合わせてようと無理ながんばりをしていた時には、どんなに泣いても苦しんでも、なかなか神様や魂のお話をできる友達はできなかったのにね。私には私の生き方しかできないんだ、物差しから外れても、それが幸せなんだって思うようになった時から、どんどんそんなお友達と知り合えるようになって。。。本当に嬉しいこと。

もうあと少しに迫った9月の21日間コースでも、きっとたくさんの同じような仲間たちと会えるのかな。こうすべき、ああすべき、という固定観念や周りの人たちの価値観に合わせることではない、それぞれの生き方をしようとしているたくさんの仲間たちに。。。

コース中の沈黙は、最初できるかな、って心配だったんだ。でも、7月の合宿を終えてそれも杞憂だとわかったよ。沈黙は、一人一人がそれぞれの思いと願いと内側の模索をするために必要なものというだけでなく、もしかしたらどんなにたくさんの言葉よりも、そんな内なる経験をシェアする手段でもあるのかもしれない。それぞれが、それぞれの道を尊重してサポートしていることが暗黙の了解になるんだもんね。すごいなぁ。あぁ、早くインドに行きたい☆

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

 そうそう。私も、ディクシャを通じて知り合う人達って素敵な人ばかりで大好き(^-^)
 なんと、今日はあるディクシャの会でクレアゆうこさんに会ってきたんだよ~。17歳のお子さんがいるとは思えない程、可愛らしい人でビックリ。そして思ってた通り優しい人でした。それから、先週は渡辺さんのディクシャも受けたんだ。すっごい大勢の集まりだったので、お話とかは出来なかったけど(^^;)
 ゆみさんに会ってなかったら知るコトのなかったお二人です。感謝<(__)> ゆみさんが日本に残していったディクシャの愛の輪、広がってるよ~。凄いね、きっと今後アメリカでも...

10:40 a.m.  
Blogger Yumi said...

ほんとに、人の輪って、すごい恩寵だね。人間関係を整えなさい、っていうメッセージにふさわしい、こんな素敵なお友達に出会わせてくれたアンマとバガヴァンに大感謝。アメリカでもね、ゆっくりだけど、少しずつ繋がってきているのが分かるんだ。アイオワのディクシャギヴァーの方に始まり、その方が紹介してくれた方、またその人からも。。。と言う感じで、今はメールだけでだけど、会話が始まっています。(アメリカは広いから、なかなか会えないのよね。それは難点だけど。)これはまたインド後になるかもしれないけど、ちゃんと報告するからね。でも、そのアイオワのディクシャギヴァーの方と連絡取れたのは、大矢さんにアメリカでの連絡先を教えて頂いたから。ね、すごいでしょ、繋がっているんだよね、みんな。

11:23 a.m.  

Post a Comment

<< Home