Saturday, August 13, 2005

On my way home...

Photo by Masahiro Masuno

I had a strange sensation last night. Tears started coming down when I was in bed at night with all the flashback of painful moments in my past. All of a sudden, a bunch of bright white light came down to me through the sahasrara-chakra on the top of my head. The palm of my hands started to feel electrical vibration just like when I receive deeksha. I felt as if my body was floating in the wave of calming light, and I might have fallen asleep, but I think I saw images of a little girl in my dream.

Little girl all by herself was just barely walking, crying. I heared a weak, but unmistakable voice of her heart screaming, 'Mommy, Daddy, please come pick me up. I want to go home...'

She might have sneaked out of the house, curious of everything outside of her house. After walking around and looking everything that seemed interesting at first, however, she had lost her way home. She was looking for her Mom and Dad, shaking in cold, being scared of the shadows at night, and feeling the devastating lonliness.

Oh Lord, I want to go back to you. But I have come so far out. I cannot see the path anymore. I cannot walk by myself any step further....Please come pick me up... My own inner voice doubled with the girl's scream. I run to her, hugged her, and took her hand.

Amma, Bhagavan, is it you.....? Have you just come to pick me up....? Ah, Lord, thank you! I will be home with you...you are where I come from and eventually go back to....soon...

昨日の夜、不思議な感覚に襲われました。またしても自動的に起こったサムスカーラに、一人涙をこぼしながら横になっていた時のこと。突然、真っ白な太い光の束が、頭頂から入ってきたかと思うと、まるでディクシャを受けたときにように、手のひらにびりびりと電流が走り、体は心地よい光の波の中に包まれていました。そのまま眠りについたような気もするのだけれど、イメージの中に、小さなこどもが現れて。。。


たった一人でふらふらと歩きながら泣き叫んでいる女の子。泣き声の奥から、小さな、今にも消えそうな声で、でも確かな叫び声が聞こえてくる。。。おとうさん、おかあさん、むかえにきて、おうちにかえりたいよ。。。

家の外には何があるんだろう、好奇心に駆られて飛び出した小さな女の子。でも歩き回るうちに、おうちに帰る道がわからなくなってしまったんだね。ひとりぼっちで、寒さに震え、物陰におびえ、心細さとさみしさに泣きながら、おとうさんとおかあさんを探している。

ああ神様。。。あなたの元に帰りたい、でもこんなに遠くまで来てしまいました。道が見えないです。もう一人では歩けません。むかえにきて。。。。女の子の叫びに、私の内側の声が重なって聞こえました。 思わず駆け寄って女の子を抱きしめ、手をとりました。

アンマ、バガヴァン、迎えに来てくれたの・・・・?ありがとう。もう少しで帰れる。私が生まれたところ、そして結局は帰っていくその場所へ。。。

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

ゆみちゃん、ゆうことおんなじだね。
帰国してからの私は何度もインドが恋しく、戻りたかった。
でもね、アンマとバガヴァンはちゃんと、いつも、いっしょにいてくれるんだよね。
それを教えてくれる毎日の奇跡に感謝です。

11:26 a.m.  
Blogger Yumi said...

えー!ゆうこさんも同じだったんだー!私はまだインドに行ったこともないのに、なんで戻りたい、帰りたい、って思うんだろうと、ちょっと不思議な感じもしていたのだけれど、でもやっぱりそう言う以外の表現の仕様がない感じなの。だけど、そうだよね、アンマもバガヴァンも、きっといつもそばにいて見守っていてくれるんだろうと思う。もっともっと、心を研ぎ澄ませて、聞こえてくる内なる声に敏感になりたいな。

12:33 p.m.  
Anonymous Anonymous said...

バガヴァンのダルシャンの日、
サティアローカ3の入り口で、私っていうより、多分3歳のゆうこが嬉しそうに、ただいまって言ったんだよ。

4:27 a.m.  
Blogger Yumi said...

3歳のゆうこちゃん、おうちに帰る道をずっと探してたんだね。無事帰れてよかった!もう迷子にもならず、きっとにっこり笑っていつも幸せなんだよね。私も、はっきりと気づいてないだけで、もしかしたらそのくらいの年の女の子が、家に帰る道を探しているのかな。

9:36 a.m.  

Post a Comment

<< Home